Teks Khutbah Jumat Basa Sunda: Mikawanoh Dinar Jeung Dirham
Alhamdulillah, kita dipertemukan kembali dengan hari yang istimewa, yaitu hari Jumat, sayyidul ayyam. Di hari ini ada sebuah kewajiban bagi kaum muslim yaitu melaksanakan shalat Jumat.
إنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ, نَحْمَدُهُ, وَنَسْتَعِينُهُ, وَنَسْتَغْفِرُهُ, وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا, وَسَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا
مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ, وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ,
أَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيْكَ لَهُ، شَهَادَةَ مَنْ هُوَ خَيْرٌ مَّقَامًا وَأَحْسَنُ نَدِيًّا.
وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا محَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الْمُتَّصِفُ بِالْمَكَارِمِ كِبَارًا وَصَبِيًّا.
اَللَّهُمَّ فَصَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُوْلاً نَبِيًّا، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ الَّذِيْنَ يُحْسِنُوْنَ إِسْلاَمَهُمْ وَلَمْ يَفْعَلُوْا شَيْئًا فَرِيًّا،
أَمَّا بَعْدُ، فَيَا أَيُّهَا الْحَاضِرُوْنَ رَحِمَكُمُ اللهُ، اُوْصِيْنِيْ نَفْسِيْ وَإِيَّاكُمْ بِتَقْوَى اللهِ، فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ.
قَالَ اللهُ تَعَالَى :
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ
وَٱلَّذِيْنَ يَكْنِزُوْنَ ٱلذَّهَبَ وَٱلفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيْلِ ٱللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيْمٍ
(QS at-Tobah [9]: 34)
Alhamdulillah, ku ni’mat jeung kurnia Alloh ka urang sadaya, sahingga urang sadaya aya dina kaayaan iman jeung Islam sarta bisa ngajalankeun munajat ka Matena dina poéan anu mulya ieu, di tempat anu mulya, sasarengan sareng jalmi-jalmi anu insyaAlloh dimulyakeun ku Alloh. Sholawat sinareng salam mudah-mudahan salamina dicurah limpahkeun ka junjungan alam Rosululloh Muhammad SAW.
Teu hilap ka kulawargina, shohabatna, tabi’ut tabi’in sareng sadaya ummatna anu salamina istikomah ngajalankeun sarta merjuangkeun Islam dugika Yaumil kiyamah.
Prak geura takwa ka Alloh kalawan sabener-benerna takwa. Tuturkeun pituduh Alloh, conto sanéskanten anu dipilampah ku Rosululloh. Tinggalkeun anu diharamkeun sarta laksanakeun anu diparéntahkeun sakuat jeung sapinuh kamampuhan urang sadayana.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Loba jalma anu acan apal ngeunaan dinar jeung dirham. Akhirna loba anu salah paham. Dianggapna dinar dirham téh asalna lain tina Islam.
Padahal, dinar jeung dirham nyaéta duit anu diresmikeun ngagunakeunana ku Rosululloh SAW ti mimiti Anjeuna ngadegkeun daulah Islam di Madinah, sabada hijrah. Memang dina awalna bentukna masih saderhana. Dinar jeung Dirham ditimbang, sakumaha standar timbangan kaum Qurays.
Lamun dibandingkeun ku timbangan jaman ayeuna, saDinar sarua jeung 4,25 gram emas jeung sa Dirham sarua jeung 2,975 gram perak. Dumasar kana hal ieu, Islam jelas ngahubungkeun mata uangna, nyaéta Dinar jeung Dirham, ku emas jeung pérak.
Dina Islam, emas jeung pérak nyaéta standar baku dina mu’amalah atawa transaksi. Hartina, emas jeung pérak nyaéta sistem mata uang anu digunakeun jadi alat tukeur.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Kunaon Islam ngagunakeun emas jeung pérak jadi alat tukeur? Sabab, Kahiji, aya larangan panimbunan harta (kanz al-mâl) jeung ieu khusus dina emas jeung pérak. Lain harta anu séjén. Jelas larangan ieu ditujukeun kana alat tukeur (medium of exchange). Alloh SWT ngadawuh:
وَٱلَّذِيْنَ يَكْنِزُوْنَ ٱلذَّهَبَ وَٱلفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيْلِ ٱللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيْمٍ
“Jalma anu nimbun emas jeung pérak, anu teu nganafkahkeun di jalan Alloh, mangka béré nyaho maranéhna (yén maranéhna bakal meunang) siksaan anu peurih”. (TQS at-Tobah [9]: 34)
Kadua, Islam geus nyantélkeun emas jeung pérak kana hukum-hukum anu tangtu. Nalika Islam netapkeun diyat (dengda/tebusan), Islam geus nangtukeun éta diyat kalawan ukuran anu geus tangtu, nyaéta dina bentuk emas. Nalika Islam ngawajibkeun hukuman potong leungeun dina masalah prakték maling, Islam ogé nangtukeun ukuran anu geus tangtu dina bentuk emas.
Katilu, Rasulullah SAW geus netapkeun Dinar (emas) jeung Dirham (pérak) wungkul anu sah dijadikeun alat tukeur (duit). Anjeuna atos ngadamel standar ngeunaan duit ieu dina bentuk ‘ûqyah, dirham, dâniq, qiroth, mitsqol, jeung dinar.
Kaopat, nalika Alloh SWT ngawajibkeun zakat alat tukeur (duit), mangka zakat éta téh pikeun emas jeung pérak. Alloh SWT nangtukeun nishob zakatna ku nishob emas jeung pérak. Ayana zakat duit mangrupa emas jeung pérak nuduhkeun yén alat tukeur (duit) dina Islam mah mangrupa emas jeung pérak.
Kalima, hukum-hukum ngeunaan transaksi silih tukeur duit (money changer) ngan wungkul dina wujud emas jeung pérak.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Urang kedah apal, duit anu ku urang digunakeun ayeuna nyaéta duit keretas atawa fiat money, saéstuna éta teu ngabogaan nilai intrinsik. Hartina niléy dirina sorangan ngan saukur sacewir keretas biasa. Teu aya jaminan emas jeung pérak pikeun nguatkeun éta keretas. Jeung hal ieu téh anu lumangsung ayeuna di sakabéh nagara.
Dibandingkeun duit nu aya ayeuna, Dinar jeung Dirham ngabogaan sababaraha kaunggulan. Naon baé diantarana? Kahiji: Dinar jeung Dirham nyukupan unsur kaadilan dibandingkeun fiat money (duit keretas). Pasalna, Dinar jeung Dirham ngabogaan dadasar anu nyata (riil) mangrupa emas jeung pérak. Angka anu katara sarua niléina jeung kanyataanana.
Kadua: Dinar jeung Dirham leuwih stabil sarta tahan tina inflasi. Sedengkeun duit keretas mah gampang kakeunaan krisis sabab teu stabil jeung gampang pisan dipermainkeun.
Hayu urang tingal kaunggulan dinar jeung dirham kalawan conto anu saderhana; Dina taun 1996, Ongkos Naék Haji (ONH) sakitar Rp 7,7 juta. Niléi ieu sarua jeung kurang leuwih 308 gram emas nalika harita. Ayeuna taun 2021, ONH anggap baé rata-rata Rp 40 juta. Lamun sa gram emas ayeuna saharga Rp sajuta, ku ngabogaan 308 gram saperti taun 1996, mangka urang bisa ngabogaan dana kurang leuwih Rp 308 juta. Kalawan jumlah sagedé kitu, urang ayeuna bisa nginditkeun pikeun haji 7 urangeun, ditambah keur uang sakuna.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Lamun aya saurang Muslim anu sinis kana Dinar jeung Dirham, justru loba para ahli ti Barat anu méré pujian. Saperti conto; Cristopher Wood, saurang analis Emerging Market CLSA. Manéhna nyebutkeun, “Emas nyaéta hiji-hijina jaminan nyata pikeun akibat-akibat masalah kauangan massif anu masih kénéh dirasakeun ku Barat.” Wood ogé nyebutkeun, “Nalika niléi tukeur Dolar morosot, harga emas mah bakal terus naék.”
Hal anu sarua ditepikeun ku Robert Mundell, panarima Nobél ékonomi. Manéhna merkirakeun yén emas bakal balik deui jadi bagéan sistem keuangan internasional dina abad ka-21 (Hamidi, 2007).
Peter Bernstein, saurang pakar kauangan anu kasohor didunya, ogé nyebutkeun kalawan terang-terangan yén nalika sakabéh duit keretas rugrug niléina, emas bakal némbongkeun kasaktianana. Emas (Dinar) némbongkeun niléi anu stabil sarta beuki kuat dibandingkeun duit keretas.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Saéstuna, Dinar jeung Dirham téh nyaéta bagéan tina syare’at Islam. Salian jelas dadasar dalil syaré’atna, sarta kaunggulanana ogé nyata teu bisa ditolak kusaha baé.
Ngan baé, penting pisan diperhatikeun, yén ngagunakeun Dinar jeung Dirham jadi duit resmi tangtu merlukeun légalitas Nagara. Teu mungkin sakabéhna bisa dilaksanakeun kalawan sampurna anging ayana nagara anu boga wawanén pikeun ngalawan hégémoni (kokopan) kapitalisme global wanci kiwari. Ieu pisan ngadesekna (urgensi) perlu ayana Daulah Islamiyah sakumaha pernah dicontokeun ku Rosul SAW, anu diteruskeun satuluyna ku para Sahabat sarta para kholifah.
بَارَكَ الله لِي وَلَكُمْ فِى اْلقُرْآنِ اْلعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِي وَإِيَّاكُمْ بِمَافِيْهِ مِن الآيَةِ وَذِكْرِ الْحَكِيْمِ وَتَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ تِلاَوَتَهُ وَإِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ العَلِيْمُ، وَأَقُوْلُ قَوْلِي هَذَا فَأسْتَغْفِرُ اللهَ العَظِيْمَ إِنَّهُ هُوَ الغَفُوْرُ الرَّحِيْم
اَلْحَمْدُ للهِ عَلىَ إِحْسَانِهِ وَالشُّكْرُ لَهُ عَلىَ تَوْفِيْقِهِ وَاِمْتِنَانِهِ. وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الدَّاعِى إلىَ رِضْوَانِهِ. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وِعَلَى اَلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا كِثيْرًا
أَمَّا بَعْدُ فَياَ اَيُّهَا النَّاسُ اِتَّقُوااللهَ فِيْمَا أَمَرَ وَانْتَهُوْا عَمَّا نَهَى وَاعْلَمُوْا أَنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِأَمْرٍ بَدَأَ فِيْهِ بِنَفْسِهِ وَثَـنَى بِمَلآ ئِكَتِهِ الْمُسَبِّحَةِ بِقُدْسِهِ وَقَالَ تَعاَلَى إِنَّ اللهَ وَمَلآئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلىَ النَّبِى يآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلِّمْ وَعَلَى آلِ سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَنْبِيآئِكَ وَرُسُلِكَ وَمَلآئِكَةِ اْلمُقَرَّبِيْنَ وَارْضَ اللّهُمَّ عَنِ اْلخُلَفَاءِ الرَّاشِدِيْنَ أَبِى بَكْرٍ وَعُمَر وَعُثْمَان وَعَلي وَعَنْ بَقِيَّةِ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِيْنَ وَتَابِعِي التَّابِعِيْنَ لَهُمْ بِاِحْسَانٍ اِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ وَارْضَ عَنَّا مَعَهُمْ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ
اَللهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَاْلمُؤْمِنَاتِ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَاْلمُسْلِمَاتِ اَلاَحْيآء مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ اللهُمَّ أَعِزَّ اْلإِسْلاَمَ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَأَذِلَّ الشِّرْكَ وَاْلمُشْرِكِيْنَ وَانْصُرْ عِبَادَكَ اْلمُوَحِّدِيَّةَ وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَ الدِّيْنَ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ اْلمُسْلِمِيْنَ وَ دَمِّرْ أَعْدَاءَ الدِّيْنِ وَاعْلِ كَلِمَاتِكَ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ. اللهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا اْلبَلاَءَ وَاْلوَبَاءَ وَالزَّلاَزِلَ وَاْلمِحَنَ وَسُوْءَ اْلفِتْنَةِ وَاْلمِحَنَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ عَنْ بَلَدِنَا اِنْدُونِيْسِيَّا خآصَّةً وَسَائِرِ اْلبُلْدَانِ اْلمُسْلِمِيْنَ عآمَّةً يَا رَبَّ اْلعَالَمِيْنَ. رَبَّنَا آتِناَ فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا ظَلَمْنَا اَنْفُسَنَا وَاإنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ اْلخَاسِرِيْنَ.
عِبَادَاللهِ ! إِنَّ اللهَ يَأْمُرُنَا بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِي اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْي يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ وَاذْكُرُوا اللهَ اْلعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَرْ
Dan kali ini abufadli.com meng-share teks naskah Khutbah Jumat dalam Bahasa Sunda. Semoga Ini menjadi salah satu referensi bagi khotib dalam menyampaikan materi Khutbahnya. Materi kali ini adalah "Mikawanoh Dinar Jeung Dirham". Selamat membaca.
minews.id |
KHUTBAH KAHIJI
إنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ, نَحْمَدُهُ, وَنَسْتَعِينُهُ, وَنَسْتَغْفِرُهُ, وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا, وَسَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا
مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ, وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ,
أَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لَاشَرِيْكَ لَهُ، شَهَادَةَ مَنْ هُوَ خَيْرٌ مَّقَامًا وَأَحْسَنُ نَدِيًّا.
وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا محَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الْمُتَّصِفُ بِالْمَكَارِمِ كِبَارًا وَصَبِيًّا.
اَللَّهُمَّ فَصَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُوْلاً نَبِيًّا، وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ الَّذِيْنَ يُحْسِنُوْنَ إِسْلاَمَهُمْ وَلَمْ يَفْعَلُوْا شَيْئًا فَرِيًّا،
أَمَّا بَعْدُ، فَيَا أَيُّهَا الْحَاضِرُوْنَ رَحِمَكُمُ اللهُ، اُوْصِيْنِيْ نَفْسِيْ وَإِيَّاكُمْ بِتَقْوَى اللهِ، فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ.
قَالَ اللهُ تَعَالَى :
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ
وَٱلَّذِيْنَ يَكْنِزُوْنَ ٱلذَّهَبَ وَٱلفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيْلِ ٱللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيْمٍ
(QS at-Tobah [9]: 34)
Alhamdulillah, ku ni’mat jeung kurnia Alloh ka urang sadaya, sahingga urang sadaya aya dina kaayaan iman jeung Islam sarta bisa ngajalankeun munajat ka Matena dina poéan anu mulya ieu, di tempat anu mulya, sasarengan sareng jalmi-jalmi anu insyaAlloh dimulyakeun ku Alloh. Sholawat sinareng salam mudah-mudahan salamina dicurah limpahkeun ka junjungan alam Rosululloh Muhammad SAW.
Teu hilap ka kulawargina, shohabatna, tabi’ut tabi’in sareng sadaya ummatna anu salamina istikomah ngajalankeun sarta merjuangkeun Islam dugika Yaumil kiyamah.
Prak geura takwa ka Alloh kalawan sabener-benerna takwa. Tuturkeun pituduh Alloh, conto sanéskanten anu dipilampah ku Rosululloh. Tinggalkeun anu diharamkeun sarta laksanakeun anu diparéntahkeun sakuat jeung sapinuh kamampuhan urang sadayana.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Loba jalma anu acan apal ngeunaan dinar jeung dirham. Akhirna loba anu salah paham. Dianggapna dinar dirham téh asalna lain tina Islam.
Padahal, dinar jeung dirham nyaéta duit anu diresmikeun ngagunakeunana ku Rosululloh SAW ti mimiti Anjeuna ngadegkeun daulah Islam di Madinah, sabada hijrah. Memang dina awalna bentukna masih saderhana. Dinar jeung Dirham ditimbang, sakumaha standar timbangan kaum Qurays.
Lamun dibandingkeun ku timbangan jaman ayeuna, saDinar sarua jeung 4,25 gram emas jeung sa Dirham sarua jeung 2,975 gram perak. Dumasar kana hal ieu, Islam jelas ngahubungkeun mata uangna, nyaéta Dinar jeung Dirham, ku emas jeung pérak.
Dina Islam, emas jeung pérak nyaéta standar baku dina mu’amalah atawa transaksi. Hartina, emas jeung pérak nyaéta sistem mata uang anu digunakeun jadi alat tukeur.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Kunaon Islam ngagunakeun emas jeung pérak jadi alat tukeur? Sabab, Kahiji, aya larangan panimbunan harta (kanz al-mâl) jeung ieu khusus dina emas jeung pérak. Lain harta anu séjén. Jelas larangan ieu ditujukeun kana alat tukeur (medium of exchange). Alloh SWT ngadawuh:
وَٱلَّذِيْنَ يَكْنِزُوْنَ ٱلذَّهَبَ وَٱلفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيْلِ ٱللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيْمٍ
“Jalma anu nimbun emas jeung pérak, anu teu nganafkahkeun di jalan Alloh, mangka béré nyaho maranéhna (yén maranéhna bakal meunang) siksaan anu peurih”. (TQS at-Tobah [9]: 34)
Kadua, Islam geus nyantélkeun emas jeung pérak kana hukum-hukum anu tangtu. Nalika Islam netapkeun diyat (dengda/tebusan), Islam geus nangtukeun éta diyat kalawan ukuran anu geus tangtu, nyaéta dina bentuk emas. Nalika Islam ngawajibkeun hukuman potong leungeun dina masalah prakték maling, Islam ogé nangtukeun ukuran anu geus tangtu dina bentuk emas.
Katilu, Rasulullah SAW geus netapkeun Dinar (emas) jeung Dirham (pérak) wungkul anu sah dijadikeun alat tukeur (duit). Anjeuna atos ngadamel standar ngeunaan duit ieu dina bentuk ‘ûqyah, dirham, dâniq, qiroth, mitsqol, jeung dinar.
Kaopat, nalika Alloh SWT ngawajibkeun zakat alat tukeur (duit), mangka zakat éta téh pikeun emas jeung pérak. Alloh SWT nangtukeun nishob zakatna ku nishob emas jeung pérak. Ayana zakat duit mangrupa emas jeung pérak nuduhkeun yén alat tukeur (duit) dina Islam mah mangrupa emas jeung pérak.
Kalima, hukum-hukum ngeunaan transaksi silih tukeur duit (money changer) ngan wungkul dina wujud emas jeung pérak.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Urang kedah apal, duit anu ku urang digunakeun ayeuna nyaéta duit keretas atawa fiat money, saéstuna éta teu ngabogaan nilai intrinsik. Hartina niléy dirina sorangan ngan saukur sacewir keretas biasa. Teu aya jaminan emas jeung pérak pikeun nguatkeun éta keretas. Jeung hal ieu téh anu lumangsung ayeuna di sakabéh nagara.
Dibandingkeun duit nu aya ayeuna, Dinar jeung Dirham ngabogaan sababaraha kaunggulan. Naon baé diantarana? Kahiji: Dinar jeung Dirham nyukupan unsur kaadilan dibandingkeun fiat money (duit keretas). Pasalna, Dinar jeung Dirham ngabogaan dadasar anu nyata (riil) mangrupa emas jeung pérak. Angka anu katara sarua niléina jeung kanyataanana.
Kadua: Dinar jeung Dirham leuwih stabil sarta tahan tina inflasi. Sedengkeun duit keretas mah gampang kakeunaan krisis sabab teu stabil jeung gampang pisan dipermainkeun.
Hayu urang tingal kaunggulan dinar jeung dirham kalawan conto anu saderhana; Dina taun 1996, Ongkos Naék Haji (ONH) sakitar Rp 7,7 juta. Niléi ieu sarua jeung kurang leuwih 308 gram emas nalika harita. Ayeuna taun 2021, ONH anggap baé rata-rata Rp 40 juta. Lamun sa gram emas ayeuna saharga Rp sajuta, ku ngabogaan 308 gram saperti taun 1996, mangka urang bisa ngabogaan dana kurang leuwih Rp 308 juta. Kalawan jumlah sagedé kitu, urang ayeuna bisa nginditkeun pikeun haji 7 urangeun, ditambah keur uang sakuna.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Lamun aya saurang Muslim anu sinis kana Dinar jeung Dirham, justru loba para ahli ti Barat anu méré pujian. Saperti conto; Cristopher Wood, saurang analis Emerging Market CLSA. Manéhna nyebutkeun, “Emas nyaéta hiji-hijina jaminan nyata pikeun akibat-akibat masalah kauangan massif anu masih kénéh dirasakeun ku Barat.” Wood ogé nyebutkeun, “Nalika niléi tukeur Dolar morosot, harga emas mah bakal terus naék.”
Hal anu sarua ditepikeun ku Robert Mundell, panarima Nobél ékonomi. Manéhna merkirakeun yén emas bakal balik deui jadi bagéan sistem keuangan internasional dina abad ka-21 (Hamidi, 2007).
Peter Bernstein, saurang pakar kauangan anu kasohor didunya, ogé nyebutkeun kalawan terang-terangan yén nalika sakabéh duit keretas rugrug niléina, emas bakal némbongkeun kasaktianana. Emas (Dinar) némbongkeun niléi anu stabil sarta beuki kuat dibandingkeun duit keretas.
Hadirin jama’ah jum’ah rohimakumulloh,
Saéstuna, Dinar jeung Dirham téh nyaéta bagéan tina syare’at Islam. Salian jelas dadasar dalil syaré’atna, sarta kaunggulanana ogé nyata teu bisa ditolak kusaha baé.
Ngan baé, penting pisan diperhatikeun, yén ngagunakeun Dinar jeung Dirham jadi duit resmi tangtu merlukeun légalitas Nagara. Teu mungkin sakabéhna bisa dilaksanakeun kalawan sampurna anging ayana nagara anu boga wawanén pikeun ngalawan hégémoni (kokopan) kapitalisme global wanci kiwari. Ieu pisan ngadesekna (urgensi) perlu ayana Daulah Islamiyah sakumaha pernah dicontokeun ku Rosul SAW, anu diteruskeun satuluyna ku para Sahabat sarta para kholifah.
بَارَكَ الله لِي وَلَكُمْ فِى اْلقُرْآنِ اْلعَظِيْمِ، وَنَفَعَنِي وَإِيَّاكُمْ بِمَافِيْهِ مِن الآيَةِ وَذِكْرِ الْحَكِيْمِ وَتَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ تِلاَوَتَهُ وَإِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ العَلِيْمُ، وَأَقُوْلُ قَوْلِي هَذَا فَأسْتَغْفِرُ اللهَ العَظِيْمَ إِنَّهُ هُوَ الغَفُوْرُ الرَّحِيْم
Khutbah II
اَلْحَمْدُ للهِ عَلىَ إِحْسَانِهِ وَالشُّكْرُ لَهُ عَلىَ تَوْفِيْقِهِ وَاِمْتِنَانِهِ. وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ اِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَاللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الدَّاعِى إلىَ رِضْوَانِهِ. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وِعَلَى اَلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا كِثيْرًا
أَمَّا بَعْدُ فَياَ اَيُّهَا النَّاسُ اِتَّقُوااللهَ فِيْمَا أَمَرَ وَانْتَهُوْا عَمَّا نَهَى وَاعْلَمُوْا أَنَّ اللهَ أَمَرَكُمْ بِأَمْرٍ بَدَأَ فِيْهِ بِنَفْسِهِ وَثَـنَى بِمَلآ ئِكَتِهِ الْمُسَبِّحَةِ بِقُدْسِهِ وَقَالَ تَعاَلَى إِنَّ اللهَ وَمَلآئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلىَ النَّبِى يآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ آمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلِّمْ وَعَلَى آلِ سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَنْبِيآئِكَ وَرُسُلِكَ وَمَلآئِكَةِ اْلمُقَرَّبِيْنَ وَارْضَ اللّهُمَّ عَنِ اْلخُلَفَاءِ الرَّاشِدِيْنَ أَبِى بَكْرٍ وَعُمَر وَعُثْمَان وَعَلي وَعَنْ بَقِيَّةِ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِيْنَ وَتَابِعِي التَّابِعِيْنَ لَهُمْ بِاِحْسَانٍ اِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ وَارْضَ عَنَّا مَعَهُمْ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ
اَللهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَاْلمُؤْمِنَاتِ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَاْلمُسْلِمَاتِ اَلاَحْيآء مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ اللهُمَّ أَعِزَّ اْلإِسْلاَمَ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَأَذِلَّ الشِّرْكَ وَاْلمُشْرِكِيْنَ وَانْصُرْ عِبَادَكَ اْلمُوَحِّدِيَّةَ وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَ الدِّيْنَ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ اْلمُسْلِمِيْنَ وَ دَمِّرْ أَعْدَاءَ الدِّيْنِ وَاعْلِ كَلِمَاتِكَ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ. اللهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا اْلبَلاَءَ وَاْلوَبَاءَ وَالزَّلاَزِلَ وَاْلمِحَنَ وَسُوْءَ اْلفِتْنَةِ وَاْلمِحَنَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ عَنْ بَلَدِنَا اِنْدُونِيْسِيَّا خآصَّةً وَسَائِرِ اْلبُلْدَانِ اْلمُسْلِمِيْنَ عآمَّةً يَا رَبَّ اْلعَالَمِيْنَ. رَبَّنَا آتِناَ فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا ظَلَمْنَا اَنْفُسَنَا وَاإنْ لَمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ اْلخَاسِرِيْنَ.
عِبَادَاللهِ ! إِنَّ اللهَ يَأْمُرُنَا بِاْلعَدْلِ وَاْلإِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِي اْلقُرْبىَ وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْي يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُوْنَ وَاذْكُرُوا اللهَ اْلعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ أَكْبَرْ
Sumber: seruanmasjid.com